Sociale media linkjes op je website – wel of niet?

Ik roep het zo vaak ik kan: zet geen linkjes naar facebook, instagram, LinkedIn of welk ander social mediakanaal dan ook op je eigen website.

Je website moet het centrale punt zijn in je marketingstrategie. Vanaf allerlei sociale mediakanalen verwijs je terug naar je website. Ik vind dat logisch. Dan ben ik eindelijk op jouw website waar je mij zo goed mogelijk kan begeleiden naar een keuze. Dan heb je mij op de plek waar jij invloed op mij kunt uitoefenen om mij bekend te maken door ergens op te klikken… en dan stuur je mij naar facebook.

Daar aangekomen zie ik toevallig dat mijn neef online is. Ik stuur hem snel even een berichtje. Dan valt mijn oog op een interessant plaatje. Met andere woorden, jij hebt ervoor gezorgd dat ik weer getriggerd kan worden om met heel veel bezig te zijn… behalve met jou.

Maar ik heb een overtuiging. Mijn overtuiging is dat mijn overtuigingen een beperkte houdbaarheidsdatum hebben. Eens in de zoveel tijd leg ik mijn eigen overtuigingen onder een vergrootglas en onderzoek of die nog steeds actueel is en klopt.

Dit keer was deze overtuiging aan de beurt. Klopt mijn strategie nog steeds?

Facebook heeft recent wederom aanpassingen in haar algoritme doorgevoerd. Ze willen namelijk dat jij langer op hun platform blijft. Dat is logisch want het is hun functie om jou continue interessante content voor te schotelen.

Dan kun je je afvragen of linken naar jouw website vanaf je social kanalen nog wel zinvol is… Als je de social platformen zoals facebook mag geloven niet. Bij Instagram kan het niet eens.

En weet je wat ze dan ook nog doen? Als jij een link naar je website in je bericht plaatst zorgen ze ervoor dat jouw bericht minder presteert! Zet maar eens een YouTube-video op facebook en vergelijk dat met een video die je rechtstreeks in facebook zet. De laatste zal veel zichtbaarder zijn…

Dus als jij een bericht met een externe link post, zoals bijvoorbeeld naar je website, dan zal je bericht starten met een achterstand op de rest van de berichten in de timeline. Dat werkt ook bijvoorbeeld bij LinkedIn zo.

Dus… ai… is mijn overtuiging nog wel houdbaar of moet ik hem vervangen?

JA! hij is nog houdbaar en NEE! ik hoef hem nog niet te vervangen.

Poefff, gelukkig maar…

Máár, je dient het wel nét even anders te doen.

En ik ga je nu precies vertellen hoe je de sociale platforms kunt omzeilen:

Plaats je bericht zonder link, wacht even totdat het in de timeline komt en geef daarna commentaar op je eigen bericht en zet dáár de link naar je website in.

Zo, gelukkig weer niet mijn overtuigingen bij de vuilnisbak hoeven zetten. Toch weet ik, ook deze overtuiging zal uiteindelijk weer eens achterhaald worden. Dus zorg dat je in mijn mailinglijst staat zodat je de laatste ontwikkelingen niet mist :-).

Hoe je daar komt? Heel eenvoudig. Vraag gewoon eens een gratis ‘Gouden Conversie Tip‘ aan dan kijk ik naar je website en zal ik je overladen met nog meer bruikbare overtuigingen.

Klik nu hier om de tip aan te vragen die je direct meer resultaat op je website oplevert

Recent Posts

Leave a Comment

×
Hallo, leuk dat je op onze website bent. Kunnen we je ergens mee helpen?
Van-prospect-naar-klant